torsdag 8 november 2012

Ledig torsdag.

Ledig dag innebär massa tid för mig själv. Det finns inte längre några måsten och ingen kan säga att jag inte gör det jag ska. Hur skönt som helst!

Mat idag blev fläskfilégryta med rostade rotfrukter i ugnen. Känner aldrig att jag har tid att laga sån här mat när jag jobbar, och egentligen vill jag inte det heller eftersom att jag hatar att laga mat över huvudtaget. Men idag lyxade jag till det. Gott som tusan och längtar nästan lite till matlådan imorgon. Bra känsla!

Träning då? Nä, det blev ingen riktig träning idag. Tog en lugn promenad tillsammans med en av de bästa vännerna jag har. Även om vi var ute och gick ett bra tag så känns det inte som så. Aktiv vila skulle jag nog mer kalla det för.
Även om det inte blev någon fysisk träning så blev det mycket mental träning. M har utnämnt sig själv till min coach och det går inte att hitta någon bättre. Diskussionen handlade om självkänsla och självbild. Något som jag måste jobba mycket, mycket mer på.

Kort och gott en bra dag med positiv energi. Hela dagen handlade om vad jag kände för att göra. Imorgon är det back to work och massa måsten igen. Men det går bra det med, allt handlar om balans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar